често задавани въпроси

Изисква ли се владеене на чужд език, за да започна работа чрез СИЛВЪРХАНД?

Повечето оферти за работа са насочени към кандидати, които говорят немски или английски на комуникативно ниво.

Какви документи са ми нужни, за да започна работа в чужбина?

Когато планирате пътуване и започване на работа в чужбина, трябва да имате валидна лична карта или паспорт. Валидната шофьорска книжка също често е изискване за повечето работни позиции. Ако вече сте работили в определена държава, Работодателят може допълнително да Ви помоли да му предоставите документи или идентификационни данни, които сте получили при последното Ви назначение в държавата, напр. исландския номер kennitala, норвежкия временен Д-номер, холандския номер BSN, немския Sozialversicherungsnummer (SV-Nr.) + Steuer ID или датския CPR. Наличието на такива данни или документи е голяма помощ при започване на нова работа и означава по-малко формалности при подготовката на трудовия договор.

С кого ще подпиша трудов договор?

Трудовият договор се подписва с чуждестранен работодател, работещ в дадена държава.

Трябва ли сам да си потърся квартира, когато започвам работа в чужбина?

Едно от най-големите предизвикателства при започването на работа в чужбина е организирането на квартира. Чуждестранните работодатели, с които си партнираме, винаги организират настаняване за своите служители, за да им спестят време. Често наемът се покрива напълно от Работодателя. Ако пък цената е за сметка на Служителя, Работодателят удържа разходите за наем от заплатата му всеки месец, така че Служителят да не плаща предварително нощувката при пристигането си. Ако наемът не се приспада от месечното възнаграждение, тогава ние ще Ви информираме какво трябва да заплатите, напр. първите 2-3 дни или максимум една седмица. След първата работна седмица новоназначеният служител има правото да получи аванс или превод на добавките/ командировъчните, изработени в предходната седмица, за да може да покрие наема за квартирата.

Как ще пътувам до работа?

Целта на Работодателя е да намери квартира, която да е възможно най-близко до работното място. Несъмнено собствената кола на потенциалния служител е много голямо предимство, така че той или тя да може да пътува ежедневно до работа. Ако кандидатът обаче няма възможност да пътува със собствения си автомобил, но има свидетелство за управление и е активен шофьор, тогава е възможно да пътува със служебен автомобил. Тази опция се среща при предложения за работа в Холандия или Норвегия. Освен със собствен или служебен автомобил, можете да пътувате до работа с обществен транспорт или дори с колело, което е любима опция в Холандия.

Ще имам ли контакт със СИЛВЪРХАНД след като започна работа?

Агенцията за подбор на персонал СИЛВЪРХАНД е в постоянен контакт с назначените служители. Нашите рекрутъри са способни да помогнат при всеки въпрос. Всеки служител, работещ в чужбина, може да разчита на нашата подкрепа.

Колко често мога да се връщам в България?

Според чуждестранния трудов договор Служителят има право на платен отпуск. Освен това в Германия и Финландия има така наречената банка за работни часове, където се събират изработените часове, които Служителят може да отдели за свободно време. В Норвегия е популярна работата на ротационен принцип, служителят работи например 6 седмици и след това се връща у дома за 2 седмици. Работата в чужбина не трябва да е свързана с копнеж по близки или отказ от прекарване на време със семейството.

Колко ще бъде моята нетна ставка в Германия, ако знам само брутната?

В Германия има различни данъчни класове. Най-добре е да изчислите заплатата с помощта на бруто-нето калкулатор за заплата.

Каква е надбавката в Германия и кога се изплаща?

Надбавката е паричен еквивалент. Това е компенсация за разходите за живот и пътуване в чужбина на Служителя. Дава се в офертите за работа, както следва: заплата 12,43 Евро бруто / работен час + 40,00 Евро нето дневни пари / надбавка.

Какво е Zeitkonto?

Zeitkonto е банка за часове. При работа в Германия извънредният труд не се изплаща веднага, а се натрупва в часовата банка. Тези часове могат да бъдат компенсирани с почивни дни или да бъдат изплатени като заплата.

На какви надбавки и обезщетения мога да разчитам, когато работя в чужбина?

Надбавките и обезщетенията зависят от държавата, в която започвате работа. На нашия уебсайт имаме статии, които описват въпросите за социалните помощи в отделните страни, вкл. Германия, Дания, Финландия, Норвегия, Швейцария, Австрия и Холандия.

Възможно ли е да помагам извънреден труд, когато работя в чужбина?

Възможността за извънреден труд оказва пряко влияние върху размера на заработеното възнаграждение. Ето защо в нашите оферти за работа ние съобщаваме дали Служителят ще може да работи повече от предвиденото редовно работно време. Допълнителното работно време е платено и по желание на Служителя.

Възможна ли е работа по двойки / в екип / по-големи групи?

При офертите за строителни електротехници е възможна работа в екип, същото е и при офертите за водопроводчици или кофражисти. Чуждестранните ни партньори все по-често са готови да наемат екипи или двойки в логистичната или производствената сфера. Препоръчваме Ви да следите редовно нашите предложения за работа.

Колко бързо мога да очаквам отговор от СИЛВЪРХАНД?

Процесът за подбор на персонал се извършва много ефективно и съдържа относително малко формалности. Ние сме тук за Вас и ще Ви помогнем при всеки етап от търсенето на работа, подписването на договор и разбирателството с работодателя. Ако кандидатът отговаря на изискванията за дадена позиция, може да очаква одобрение в рамките на 2 работни дни.

Как мога да кандидатствам?

Най-бързият начин да кандидатствате за работа е да намерите подходяща оферта на нашия уебсайт и да попълните формуляра, към който ще бъдете пренасочени чрез бутона “Кандидатствайте сега”. Възможно е също така да изпратите автобиографията си директно на имейл адрес: rabota@silverhand.eu. Ако имате въпроси, моля свържете се с нас чрез фен-страницата във Facebook или на телефони +359 876 54 31 50, +359 877 600 657, +359 87 900 2559.